ΘΕΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : "ΙΧΝΗΛΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ"
Μελετάμε τις παλαιοντολογικές κι αρχαιολογικές ανασκαφές αλλά και όλα όσα μας προφέρουν...

Παρασκευή 8 Απριλίου 2022

ΑΡΧΑΙΑ ΦΑΛΑΣΣΑΡΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ : ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΚΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΔΙΗΜΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

 Έχει η Κρήτη οχιές; Έχει δηλητήριο το λιακόνι; Μπορεί το σαμιαμίδι να πέσει και να προσγειωθεί στο κεφάλι σου; Ποια είναι τα σαλιγκάρια της περιοχής ; Σκαθάρια υπάρχουν; Ποια από αυτά είναι  εισβλητικά είδη και πως ήρθαν; Ποια φυτά θα συναντήσω στην περιοχή; Πως θα καταλάβω εάν μπορώ να τα φάω ή είναι δηλητηριώδη;  

Γιατί βρίσκω το λιμάνι της Αρχαίας Φαλάσαρνας στο βουνό κι όχι στη θάλασσα; Ποιος και πώς το σήκωσε; Τι είναι ο σεισμός και τα σεισμικά κύματα; Μπορώ με πείραμα να καταλάβω πως συμπεριφέρονται;

Ποια πετρώματα συναντώ στη  περιοχή; Πώς βρέθηκαν εδώ; πώς σχηματίστηκαν και τι διαφορές έχουν ; εάν τα παρατηρήσω τι θα βρω μέσα; Πώς σχετίζεται η σύστασή τους με το κλίμα; 

Ποιοι οργανισμοί ζούσαν στο παρελθόν στην περιοχή; Ποια απολιθώματα έχω και πως μπορώ μέσω αυτών να βρω τη σχέση των οργανισμών τότε και τώρα; Υπήρχαν θαλάσσιες αγελάδες στο παρελθόν και μάλιστα είναι απολιθωμένες στα βράχια που βλέπουμε;

Πώς ήταν η αρχαία πόλη της Φαλάσαρνας; Πώς μπορώ κάνοντας μια ανασκαφή να καταλάβω πως ήταν η αρχαία πόλη; Γιατί είχε λουτρά και από που πήρε το όνομά της; 

Μπορώ παίζοντας ένα διαδραστικό παιχνίδι να μεταφερθώ στην Αρχαία Φαλάσαρνα; Μπορώ να δω σε αναπαράσταση πως ήταν; Πώς εκτυπώνω σε 3D ; 

Πώς μπορώ να γνωρίσω τον απέναντί μου; Πώς νιώθω εδώ που βρίσκομαι και πώς να αγκαλιάσω ότι βλέπω και ζώ αυτή την στιγμή; 

Αυτά κι άλλα πολλά συζητήσαμε στα εργαστήρια αρχαιολογίας, παλαιοντολογίας, βιοποικιλότητας, γεωλογίας, φυσικής, ομάδας, μακέτας και διαδραστικού παιχνιδιού του προγράμματος "Αρχαία Φαλάσαρνα από την δημιουργία των πετρωμάτων της έως σήμερα", που διοργανώθηκε από την περιβαλλοντική ομάδα του 7ου Γυμνασίου Χανίων, την Εφορεία Αρχαιοτήτων και το ΕΚΦΕ Χανίων

18 σχολεία , 760 μαθητές σε 6 ώρες !!!! 

Την επόμενη ημέρα συναντηθήκαμε ξανά, γίναμε μια ομάδα και συζητήσαμε τι μας άφησε αυτή η εμπειρία της προηγούμενης ημέρας. Γιατί έμαθα τόσα πολλά ; γιατί δεν βαρέθηκα ή άργησα να βαρεθώ; Πόσο διαφορετικό να ακούω για το απολίθωμα , τα πετρώματα, τα φυτά, τα σκαθάρια, τις σαύρες από το να τα βλέπω μπροστά μου, να τα μελετώ στο στερεοσκόπιο και στο περιβάλλον τους; Πόσο διαφορετικά νιώθω όταν μαθαίνω με χαρά; Κι όταν αφουγκράζομαι τη χαρά του ερευνητή καθώς μου δείχνει και με μαθαίνει; 

Σε αυτή την μαγική διήμερη εκπαιδευτική δράση θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Π.Ε. Χανίων , την Ένωση Γονέων και τον Σύλλογο Γονέων 7ου Γυμνασίου Χανίων, τον Εξωραϊστικό Πολιτιστικό Σύλλογο Πλατάνου η "Ενότητα", τον Δήμο Χανίων και Κισσάμου, και τον Ερυθρό Σταυρό Κισσάμου που πίστεψαν σε αυτή την προσπάθεια και μας  στήριξαν.  

Να ευχαριστήσουμε τους επιστήμονες που ήρθαν με χαρά να συνδράμουν σε αυτή την δράση κι όλα τα σχολεία που συμμετείχαν. 

Αφίσα και  Πρόγραμμα 

Για να δείτε το διαδραστικό παιχνίδι που έφτιαξαν οι μαθητές μπείτε στο roblox.com και πατήστε Falassarna.